testata inforMARE
Cerca
18 aprile 2024 - Anno XXVIII
Quotidiano indipendente di economia e politica dei trasporti
16:58 GMT+2
LinnkedInTwitterFacebook
La statunitense Federal Maritime Commission predispone ritorsioni contro i vettori marittimi cinesi
Si prospetta una 'guerra dei traffici' analoga a quella verificatasi con il Giappone. Ma le ripercussioni potrebbero essere molto più pesanti
25 giugno 1999
Si profila lo scoppio di una "guerra dei traffici" tra Stati Uniti e Cina, e le avvisaglie sono assai simili a quelle avvertite prima dell'analogo scontro tra USA e Giappone apertosi nel 1997 (inforMARE del 4 marzo 1997). Ieri infatti la statunitense Federal Maritime Commission (FMC) ha preso in esame i risultati della propria indagine "Shipping Restrictions, Requirements, and Practices of the People's Republic of China" (No. 98-14) avviata nell'agosto dello scorso anno. L'indagine era stata messa in atto per verificare se la politica marittima cinese ponesse delle restrizioni alla libera circolazione delle merci, o almeno quella definita tale dalle normative americane. La FMC aveva allargato l'indagine a tutti i comparti legati al trasporto marittimo tra le due nazioni: linee oceaniche, servizi d'agenzia, accessibilità ai porti, operazioni portuali e spedizione delle merci.

Dall'esame di ieri è risultato che - secondo la commissione americana - le leggi e le normative cinesi discriminano e svantaggiano i vettori statunitensi e in generale tutte le linee marittime straniere. In particolare la FMC ha rilevato che, mentre ai vettori USA è stato concessa nel 1996 la possibilità di costituire società con capitale totalmente americano nella Repubblica Popolare Cinese per acquisire carichi e svolgere altri servizi, queste società possono effettivamente operare solo in località dove le navi effettuano scali con frequenza mensile: "Così - sottolinea la commissione - se i vettori americani intendono prenotare spazi, accettare merci, emettere polizze di carico, raccogliere carichi, promuovere traffici, negoziare contratti o fornire servizi ai clienti in località interne o nei porti che loro servono solo via transhipment, devono affidarsi ad agenzie cinesi (che fanno capo alle compagnie di navigazione cinesi controllate dallo Stato). Invece i vettori cinesi non devono subire simili restrizioni alla propria attività, né in Cina né negli Stati Uniti, ed è loro permesso aprire uffici nell'entroterra e fornire servizi intermodali senza alcun impedimento".
Ma la lista degli ostacoli che si frappongono all'attività delle società americane non si fermerebbe qui. La FMC ha ricordato inoltre che per poter aprire uffici in Cina è necessario disporre un capitale sociale minimo molto elevato o è necessario aver in precedenza attivato un 'ufficio di rappresentanza' che non può svolgere servizi commerciali per almeno un anno. Altre restrizioni sarebbero state riscontrate nelle operazioni portuali e in quelle marittime in genere.

Le società statunitensi oltre alle restrizioni elencate, ha sottolineato la FMC, devono far fronte anche alla concorrenza delle compagnie cinesi, che dispongono di migliaia di dipendenti e di dozzine di filiali impegnate in attività di distribuzione della merce in ogni parte della Cina.

La Federal Maritime Commission ha inoltre espresso preoccupazione per il fatto che, a differenza di quanto avviene nella maggioranza delle nazioni marittime, i vettori devono ottenere il benestare governativo prima di avviare o variare qualsiasi servizio marittimo internazionale.

In base a queste argomentazioni, la FMC ha deciso di predisporre una proposta di intervento secondo quanto previsto dalla sezione 19 del Merchant Marine Act (1920), che dà facoltà alla commissione di avviare azioni per controbilanciare gli effetti di normative e leggi straniere che creano "condizioni non favorevoli all'attività marittima nel commercio estero". La commissione ha tra l'altro il potere di imporre limitazioni nei traffici, di intervenire sulle tariffe, di bloccare gli accordi commerciali, di applicare multe fino ad un massimo di 1.100.000 dollari per viaggio.

Considerata la differente tensione che intercorre nei rapporti politici, è improbabile che la nuova "guerra dei traffici" che la FMC sta per dichiarare alla Cina possa risolversi senza 'spargimenti di denari' come è accaduto per quella con il Giappone (inforMARE del 31 maggio). Sembrano quindi essere seriamente minacciati i traffici transpacifici, a tutto vantaggio dei collegamenti est-ovest che passano per il canale di Suez.


Bruno Bellio






Served August 12, 1998

FEDERAL MARITIME COMMISSION

DOCKET NO. 98-14

SHIPPING RESTRICTIONS, REQUIREMENTS AND PRACTICES
OF THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA

INFORMATION DEMAND ORDER


BACKGROUND



In recent months, a number of sources have expressed concerns to the Federal Maritime Commission ("Commission") about laws, rules, and policies of the Government of the People's Republic of China that appear to have an adverse impact on U.S. oceanborne commerce. The Commission has initiated this proceeding to compile a record on these matters in order to determine if further Commission action under section 19 of the Merchant Marine Act, 1920 or the Foreign Shipping Practices Act of 1988 is warranted.(1) This Information Demand Order, directed at Chinese shipping lines, inquires about particular requirements and restrictions faced by carriers in China, and the scope of Chinese carriers' business operations, both in the United States and China.

Executive Branch Agencies' Assessment

On July 22, 1998, John E. Graykowski, Acting Maritime Administrator, U.S. Department of Transportation, wrote to Chairman Creel on behalf of the Departments of Transportation, State, and Commerce, to provide the Commission with a description of the maritime relationship between the United States and China. The Executive Branch agencies first described in broad terms the apparent policy differences that underlie many of the particular points of contention in U.S.-Sino maritime relations:

The focal point for non-Chinese companies interested in maritime trade with China and accustomed to operating in a free market is the apparent Chinese policy of seeking to control the trade rather than allow market forces to operate. In practice, this policy has been characterized by increasing restrictions imposed unilaterally by the Chinese government on foreign carriers' operations. Efforts to expand the scope of their business operations required extended intergovernmental negotiations. . . . An important aspect of this policy is a general lack of transparency. We believe U.S. carriers in the China trade, as global intermodal transportation companies, feel acutely the effects of Chinese restrictions. In addition, the limitation, restriction or prevention of efficient shipping and intermodal services by foreign companies negatively affects users of shipping services as well.

In recent years, the Executive Branch agencies have met repeatedly with their Chinese counterparts, led by the Ministry of Communications ("MOC"), "to persuade them to remove the restrictions that U.S. carriers face in the China trade and, in so doing, to achieve operating conditions for them in China that are equivalent to the open, market-oriented treatment enjoyed by Chinese carriers in the United States." The Acting Maritime Administrator attached a copy of the Agreed Minutes of the most recent negotiating rounds, in Beijing, June 25-28, 1997, and in Washington, December 3-11, 1997. The talks covered ten main areas:
  • access by U.S. carriers to Chinese ports on 24-hour approval;
  • Shanghai Shipping Exchange;
  • Chinese multimodal regulation;
  • shipping between Hong Kong, China, and mainland China;
  • shipping across the Taiwan Strait;
  • limitations on carriers' branch offices in China;
  • exclusion of foreign carriers from vessel agency operations in China;
  • the Port of Tianjin/Sea-Land joint venture to operate a marine terminal;
  • the Controlled Carrier Act (section 9 of the Shipping Act of 1984); and
  • COSCO's efforts to lease a marine terminal at a former U.S. Navy facility in Long Beach, California.


The Executive Branch agencies also reported on an unwritten agreement the U.S. and Chinese delegation came to in December. This unmemorialized agreement reportedly had three parts:
  • The Maritime Administration and the U.S. carriers would support in writing a China Ocean Shipping (Group) Company, Inc. ("COSCO") request to the Commission for permission to match competitors' rates on 24 hours' notice (as opposed to the statutory 30-day period);
  • The MOC would approve American President Lines, Ltd. ("APL") and Sea-Land Service, Inc. ("Sea-Land") pending port access requests and would act expeditiously (i.e., within 10 days) on their future requests; and
  • The MOC would approve Sea-Land's joint venture with the Port of Tianjin.


After the Commission granted the relief sought by COSCO,(2) the Executive Branch agencies reported, a further round of bilateral negotiations was held from March 30 to April 3, 1998. During these talks, the Chinese side reportedly insisted that it was unable to act on its unwritten commitments without further study. To date, the Executive Branch agencies stated, MOC has not yet given the necessary approval for the Sea-Land terminal venture in Tianjin venture. The agencies said that some U.S. carrier applications now have been approved and that some have not yet been acted upon. Further, the agencies directed the Commission's attention to paragraphs (4) and (5) of the Agreed Minutes, which deal with shipping between Hong Kong and mainland China and across the Taiwan Strait.

The Executive Branch agencies noted new Chinese regulations prescribing penalties for operators of unapproved liner services, including fines and confiscation of revenues and business licenses. They also observed that "access by foreign vessels to ostensibly open ports in China is now solely at the discretion of MOC," and "a variety of normal commercial activities, including, for example, rate-setting and use of intermodal through bills of lading, are subject to monitoring, approval or denial by MOC."

The Executive Branch agencies reported that both countries have extended the bilateral Maritime agreement for three months, until September 15, 1998. The Department of State recently informed the Commission that, in a response to a Chinese proposal for negotiations on a new bilateral agreement, it requested talks for the last week in August covering the unresolved issues from the unwritten December "Gentlemen's Agreement."

Other Recent Communications Regarding China Maritime Policy

Commission Chairman Creel received a letter, dated June 16, 1998, from Senator Ernest F. Hollings, expressing his concern for the deterioration of the U.S.-China maritime relationship and the limitations imposed by MOC on U.S. carriers in the Chinese trade. Specifically, the Senator observed that U.S. carriers are subject to a cumbersome approval process for routine vessel and itinerary changes, restrictions on number and locations of their branch offices in China, limits on their intermodal services to inland customers in China, and a complete prohibition on their operation of vessel agency services. Senator Hollings reminded the Chairman that COSCO, now one of the largest and most successful carriers in the U.S. trades, does not face these same restrictions in the United States.

The Senator further recounted the making of the "Gentlemen's Agreement" between U.S. and Chinese negotiators in December, 1997, and the U.S. side's actions to honor that agreement, in particular, supporting COSCO's petition for limited exemption from the Controlled Carrier Act, which the Commission granted in March. The Chinese, he noted, had still failed to act on their agreement to approve vessel registration applications and U.S. carrier port access, and to approve a U.S. carrier's port operating joint venture. Finally, Senator Hollings urged the Commission to investigate these matters and act to encourage China to remove restrictions on U.S. carriers so they may compete freely and openly in China.

Commission Chairman Creel also received a letter, dated June 24, 1998, from Owen G. Glenn, Chairman of Direct Container Line, a U.S.-based NVOCC, raising the issue of Chinese restrictions on foreign NVOCCs. Mr. Glenn took note of the Commission's efforts in support of Direct's successful attempts to enter the Korean market,(3) and the Commission's support for Executive Branch agencies' efforts to open the Brazilian market to U.S. NVOCCs, and asked what action the Commission might consider taking with regard to current Chinese restrictions.

The Commission has been approached on a number of occasions by representatives of APL and Sea-Land, who have complained informally about the matters raised by the Executive Branch agencies, and underscored their desire for improvements.

COSCO's Recent Statements

COSCO issued a statement addressing recent criticism of Chinese shipping policies by U.S. officials. COSCO stated, in part:(4)

Recent comments made would lead public opinion to believe that Chinese flag carriers receive complete freedom to operate without any restrictions in the U.S. while U.S. carriers are severely restricted in China. These statements are inaccurate, as Chinese flag carriers operate under controlled carrier restrictions in the United States. Although U.S. flag carriers may be facing some restrictions in China, these restrictions are universally applied and do not single out certain carriers. Pursuant to the memorandum of U.S.-Sino Maritime discussions signed in June of 1996, U.S. flag carriers were granted important trade concessions not available to other countries. Additional concessions were granted to the U.S. carriers recently including permission to establish 6 additional shipping routes in China.

Earlier this year, Chinese carriers were granted a limited exemption from the controlled carrier restrictions by allowing them to meet a filed rate of a competing ocean shipping line on one day's notice. While we saw this as a good first step, most of the progress that was made with this exemption would be negated if the current deregulation bill S-414 is passed. COSCO will lose its flexibility in tariff pricing if the current deregulation bill is passed. We will be deprived our current right to file rates in China/Hong Kong-US bilateral trade on one day's notice, thus making COSCO's competitiveness reduced dramatically. The intent of the talks between the two nations were to reduce restrictions on both sides, granting Chinese shipping lines matching ability on the cross trades while introducing new regulations on the bilateral trades contradicts the intent of the discussions.

DISCUSSION



The Commission, in order to determine whether any of a number of Chinese laws, rules, regulations, policies or practices merit further Commission action under section 19 or the Foreign Shipping Practices Act, is collecting information on the following specific areas at this time.

1. Port Access and Licensing of Liner Services

There appears to be an inconsistency in the Chinese approach to port access. While the bilateral agreement authorizes vessel calls on 24 hours' notice for national flag vessels, it appears that MOC requires foreign carriers to obtain licenses or pre-approvals to offer liner services at Chinese ports. It appears that this licensing procedure can take up to 90 days or more. Details of the approval process are not apparent. It is unclear how requests are reviewed, and whether permissions are granted by service string, by port, by company or consortium, or by vessel. Moreover, it is not clear what the criteria are by which requests can be withheld or denied, and what, if any, appeal rights carriers enjoy. The Commission is seeking further information on this system from ocean common carriers. The Commission also seeks to determine whether rules regarding vessels in the transpacific trade that call in both Taiwan and China are being administered transparently and even-handedly. The Commission is also collecting information on the extent of Chinese carriers' vessel operations in the United States, to aid in analyzing reciprocity of any conditions.

2. Carrier Branch Offices and Multimodal Transport Operations

U.S. carriers appear to face a number of restrictions in operating branch offices in China. As the Executive Branch agencies pointed out, Chinese authorities have denied carrier requests to increase the number of branch offices in China. The addition of branch offices for foreign carriers apparently has required direct government-to-government appeals and negotiations; such impediments certainly do not exist for Chinese lines in that country. For the branch offices that do exist, it appears that there may be serious restrictions on their operations, both in terms of the geographic area they may serve and the scope of services they may offer. Chinese carriers face no such restrictions in the United States.

We are particularly concerned about restrictions that may limit carriers' ability to offer multimodal transportation services. The ability to arrange for or provide inland transport, offer logistics services, issue documentation, manage information and equipment, and market services to potential customers is critical to any shipping line's viability. It is also our understanding that new regulations have been proposed or promulgated regulating such services, and carriers wishing to offer them may be required to seek central government permission. The Commission requires more information on the restrictions on carriers' branch office or multimodal operations in China, and on the extent of Chinese carriers' branch office and subsidiary operations in this country.

Chinese authorities have deflected criticism of its "doing business" restrictions in a number of ways. The Chinese delegation to the December 1997 talks stated that, because China is a developing country, the market can not be opened all at once, but rather must be opened incrementally. They noted that U.S. carriers have more branch offices in China than any other non-Chinese nationality. The Chinese delegation advocated the most-favored-nation approach, in which the subject country affords and imposes on all foreign business concerns operating therein the same rights and restrictions.

It would appear, however, that the most-favored-nation approach advocated by Chinese authorities bestows on Chinese shipping lines an extraordinary commercial advantage; they (unlike their competitors) can reap the benefits of the important and expanding Chinese market with a more extensive and unrestricted network of branch offices and multimodal operations, while taking advantage of the relative lack of restrictions on offices, marketing, and inland transport in the United States.(5) This unequal treatment likely has played a role in COSCO's rapid growth to be one of the world's largest shipping lines.(6) Regardless of whether China is, broadly speaking, a developing country, its maritime sector is rapidly assuming a leading position in the world market, making protectionist measures that disadvantage U.S. competitors appear increasingly untenable.

3. Vessel Agency Services

Regarding vessel agency services, it appears that China requires U.S. carriers to deal with PENAVICO (a subsidiary of COSCO) or China Marine Service (a subsidiary of China National Foreign Trade Transportation (Group) Corporation ("Sinotrans")). The fact that "[f]oreign shipping companies may select freely any shipping agencies for services, provided that these agencies are entitled to perform their services for foreign vessels," as the Chinese delegation remarked, appears to be of little consequence if only Chinese government-owned vessel agency services have such approval. Similarly, our concerns are not allayed by the Chinese assertions in bilateral maritime discussions that Chinese vessel agency companies are "entirely independent from their parent companies," as Chinese carriers face no similar restrictions in the United States.

It would be beneficial to determine exactly what the legal bases are for the U.S. carriers' exclusion from this market in China, what specific services are at issue, and whether Chinese carriers perform such services for themselves in this country.

4. NVOCC and Freight Forwarder Operations

As noted by Direct Container Line, U.S. NVOCCs and ocean freight forwarders appear to face serious restrictions in obtaining licenses to do business in China. Chinese transportation intermediaries, on the other hand, face no nationality-based restrictions doing business in this country. By this order and by a separate notice of inquiry to be published in the Federal Register, the Commission is collecting information on (among other things) the types of restrictions imposed on non-Chinese intermediaries, and the effect of those restrictions on those companies, their customers, and U.S. oceanborne trade.

THEREFORE, IT IS ORDERED, that each of the persons listed in the attached Appendix shall submit to the Commission responses to the following requests for information and documents, on or before

October 2, 1998:(7)

Changes in port calls/access to ports

1. Under Chinese laws, rules, or regulations, what restrictions or requirements are imposed on your company's(8) ability to add or change port calls, service strings or vessel itineraries when serving ports in the People's Republic of China? Describe in full any documentation, notification, and other procedures which may be required when you wish to make such changes, and describe whether governmental approvals are granted on a per port call, per vessel, service string, or some other basis. Describe the criteria the Chinese authorities use when determining whether or not to grant permission for such change. Identify and provide a translated version of all written administrative guidelines, laws, rules or regulations, including the Chinese cross-strait trade regulations, establishing or describing the procedures and substantive standards for the above-described restrictions, requirements, and approvals.(9)

2. List and describe any applications you have brought within the past 6 months seeking approval from Chinese authorities for new or changed vessel calls or liner services in international liner trade. Describe the request and any response or decision (either written or oral) provided by Chinese authorities (and note where there has been no response), and provide copies of any written response or decision given by Chinese authorities.

3. Provide a list of all liner services currently operated by your company in the U.S. trades. Identify each service string, the trade in which it operates, the numbers of vessels involved, the ports of call (U.S. and foreign) and the identity of any participating consortium partner.

Branch offices and multimodal operations

4. Identify all branch offices, including those of corporate affiliates or subsidiaries, in China that provide any of the following services: liner shipping services, container vessel operations, freight forwarding, logistics services, consolidation, warehousing, agency services (vessel, cargo, managing agency, etc.), or inland (rail or truck) haulage. Identify the offices' geographic locations, staffing levels, and types of activities in which they are involved.

5. Describe any limitations, restrictions, or requirements your company faces (including limits on the number of offices, geographic locations or areas served, types of activities permitted, staffing, and capitalization) when establishing new branch offices to provide any of the following services in China: arranging, marketing, or providing international liner shipping services; vessel operations; freight forwarding; logistics services; consolidation; warehousing; agency services (vessel, cargo, managing agency, etc.); or inland (rail or truck) haulage. Provide any relevant laws, regulations, statements of policy, or other communications from the Government of China regarding these restrictions or requirements. If any such rules, policies or guidance were provided orally by Chinese officials, describe such communications, when they were given, and by whom.

6. To the extent not addressed above, describe any limits imposed upon your company's ability to provide intermodal transportation services in China (e.g., arranging or providing inland transportation, preparing documentation and issuing bills of lading, providing logistics services, managing and providing equipment, etc.). Provide any relevant laws, regulations, statements of policy, or other communications from the Government of China, regarding these restrictions or requirements. If any such rules, policies or guidance were provided orally by Chinese officials, describe such communications, and when and by whom they were given.

7. Describe to the best of your knowledge the status of proposed regulations covering multimodal transportation in China, which reportedly were scheduled to become effective on July 1, 1998. Provide the final or latest available draft of those regulations.

8. Identify all branch offices, including those of corporate affiliates or subsidiaries, that your company operates in the United States. Describe the business activities carried on at each office (for example, arranging, marketing, or providing liner shipping services; vessel operations; freight forwarding; NVOCC operations; logistics services; consolidation; warehousing; agency services; rail or trucking services; inland haulage; terminal operations; customs brokerage; or other activities). Identify each office's geographic location, functions and staffing levels.

Vessel Agents

9. Describe your company's arrangements for vessel agents in each port in which you operate in China. Describe in detail the services that are provided, and by whom.

10. Identify what types of vessel agency services are reserved for Chinese companies, and, to the best of your knowledge, the legal basis for these restrictions. Provide copies of any Chinese laws, regulations, or policy statements establishing or explaining these restrictions.

11. Describe your company's arrangements for vessel agents in each port in which you operate in the United States. Describe in detail the services that are provided, and by whom.





Ocean Freight Forwarding and NVOCC Operations

12. To the extent not described above, describe what conditions, requirements or restrictions are placed on non-Chinese corporations (other than vessel operating shipping lines) offering or seeking to offer ocean transportation intermediary services, such as arranging inland or ocean transportation, preparing documentation and issuing bills of lading, consolidation, warehousing, cargo agency, or logistics services in China. What types of licenses are required, and what restrictions are placed on their issuance? Who issues the necessary licenses and permissions, and what are the legal standards and procedures for granting them?

IT IS FURTHER ORDERED, That each of the questions listed above calling for the submission of information (as opposed to documents) must be answered separately and fully, in writing and under oath, and signed by the corporate official providing the answer;

IT IS FURTHER ORDERED, That every document provided pursuant to this Order must clearly identify the question in response to which it is supplied;

IT IS FURTHER ORDERED, That documents provided pursuant to this Order must be accompanied by a certification, under oath, by a corporate official indicating that a thorough search has been made, and that the documents provided are the only documents responsive to this Order within his or her possession, custody, or control.

By the Commission.

Joseph C. Polking
Secretary

APPENDIX



China Ocean Shipping (Group) Co. ("COSCO")
100 Lighting Way
Secaucus, NJ 07094
Tel. (201) 422-8886
Fax (201) 422-8887

China National Foreign Trade Transportation (Group) Corp. ("Sinotrans")
General Agent for Sinotrans, Norton Lilly International, Inc.
200 Plaza Drive
Harmon Meadow
Secaucus, NJ 07096
Tel. (201) 392-3000





ENDNOTES

1. Section 19 of the Merchant Marine Act, 1920, 46 U.S.C. app. ' 876, authorizes the Commission, inter alia, to "make rules and regulations affecting shipping in the foreign trade not in conflict with law in order to adjust or meet general or special conditions unfavorable to shipping in the foreign trade . . . which arise out of or result from foreign laws, rules, or regulations or from competitive methods or practices employed by owners, operators, agents, or masters of vessels of a foreign country;. . . ." The Foreign Shipping Practices Act of 1988, 46 U.S.C. app. ' 1710a, authorizes the Commission to investigate whether any laws, rules, regulations, policies, or practices of foreign governments, or any practices of foreign carriers or other persons providing maritime or maritime related services in a foreign country result in the existence of conditions that (1) adversely affect the operations of United States carriers in the United States oceanborne trade; and (2) do not exist for foreign carriers of that country in the United States under the laws of the United States or as a result of acts of United States carriers or other persons providing maritime or maritime-related services in the United States. If the Commission determines that such adverse conditions exist, it may take actions including limitations on sailings, suspension of tariffs, suspension of agreements, or fees not to exceed $1,000,000 per voyage.

2. By Final Order dated March 27, 1998, in Petition No. P1-98, the Commission granted COSCO an exemption from the statutory waiting period for rate changes for a controlled carrier under the Controlled Carrier Act. COSCO's petition was supported in writing by U.S. carriers Sea-Land and APL, MARAD, and a number of shippers. The Commission granted COSCO's request for an exemption from the 30-day delay in tariff effectiveness on the basis that such an exemption met the four criteria in section 16 of the 1984 Act. Despite COSCO's representations in that proceeding that the expedited filing was important to their ability to compete, it has not once used the authority granted it in the exemption.

3. See Docket No. 92-42, Actions to Adjust or Meet Conditions Unfavorable to Shipping in the United States/Korea Trade, 26 S.R.R. 591. In response to a Petition (No. P2-92) filed by Direct Container Line, the Commission issued a Final Rule on November 13, 1992, under section 19(1)(b) of the Merchant Marine Act, 1920. The Commission found that the Korean Maritime Transportation Business Act created conditions which, inter alia, precluded or tended to preclude non-Korean NVOCCs and freight forwarders from competing in the U.S./Korean trade, and denied NVOCCs and freight forwarders owned and operated by non-Korean nationals equal access to cargo moving from Korea to the United States.

4. "COSCO's Response and Clarifications to Allegations Made by the Honorable Senators: E. Hollings, C. Thomas, J. Helms, G. Smith and J. Breaux," www.cosco-usa.com/ie4/news/sale.htm.

5. Indeed, it is no defense under section 19 and the Foreign Shipping Practices Act to suggest that U.S. companies are treated no worse than other foreign firms. Under section 19, the Commission is directed to address conditions unfavorable to shipping in the foreign trade; that all non-Chinese carriers in the trade are subject to the same unfavorable conditions would appear to augment, not lessen, the effect of those conditions. Under the FSPA, the Commission is specifically directed to compare the treatment of U.S. carriers in a foreign country to the treatment of that country's carriers in the U.S., not to the treatment of other foreign lines abroad.

6. According to Containerisation International, COSCO Container Line is currently the world's fifth largest container shipping line, with assets of $2.8 billion and a fleet of 145 containerships (215,000 TEU).

7. Section 19(6) of the Merchant Marine Act, 1920, states:

(a) the Commission may, by order, require any person . . . to file with the Commission a report, answers to questions, documentary material, or other information which the Commission consider necessary or appropriate;

(b) the Commission may require a report or answers to questions be made under oath;

* * *



(d) a person who fails to file . . . information required to be filed under this paragraph shall be liable to the United States Government for a civil penalty of not more than $5000 for each day that the information is not provided.

The Foreign Shipping Practices Act of 1988, 46 U.S.C. app. ' 1710a, authorizes the Commission to require any person "to file with the Commission any periodic or special report, answers to questions, documentary material, or other information which the Commission considers necessary or appropriate" to further the purposes of that statute.

8. References to "you" or "your company" include parent companies, subsidiaries, and corporate affiliates with whom common ownership is shared.

9. Any document in a language other than English shall be accompanied by an English translation. For the purposes of this Order, the term "document(s)" refers to written, printed, typed, or visually or aurally reproduced material of any kind, including (but not limited to) all copies of any and all letters, correspondence, recommendations, contracts, agreements, orders, records, minutes, reports, press releases, plans, manuals, lists, memos, instructions, notes, notices, confirmations, inter-office or electronic mail, faxes, cables, notations, summaries, opinions, studies, surveys, or memoranda of any conversations, telephone calls, meetings, or other communications.
›››Archivio notizie
DALLA PRIMA PAGINA
In Norvegia la costruzione dei due più grandi traghetti al mondo alimentati ad idrogeno
In Norvegia la costruzione dei due più grandi traghetti al mondo alimentati ad idrogeno
Brønnøysund/Gursken
Ordine della compagnia Torghatten al cantiere navale Myklebust
In calo del -1,4% il traffico delle merci nel porto di Rotterdam nel primo trimestre. Rialzo dei container
In calo del -1,4% il traffico delle merci nel porto di Rotterdam nel primo trimestre. Rialzo dei container
Rotterdam
Forte aumento (+29,0%) delle navi feeder in partenza dallo scalo olandese verso i porti del Mediterraneo
Nei primi tre mesi del 2024 il traffico delle merci nei porti russi è calato del -3,3%
San Pietroburgo
Drastica riduzione del traffico dei passeggeri negli scali portuali della Crimea
Nei primi tre mesi del 2024 il traffico delle merci nei porti russi è calato del -3,3%
Tytgat (SEA Europe): è urgentemente necessaria una strategia industriale marittima europea
Bruxelles
Tavola rotonda con rappresentanti delle istituzioni dell'Unione Europea
Joe Kramek sarà il prossimo presidente e CEO del World Shipping Council
Joe Kramek sarà il prossimo presidente e CEO del World Shipping Council
Washington/Bruxelles/Londra/Singapore
Subentrerà a fine luglio a Butler quando quest'ultimo andrà in pensione
Nel primo trimestre di quest'anno il traffico delle merci nel porto di Anversa-Zeebrugge è cresciuto del +2,4%
Nel primo trimestre di quest'anno il traffico delle merci nel porto di Anversa-Zeebrugge è cresciuto del +2,4%
Anversa
In aumento i container. Diminuzione degli altri carichi. I porti belgi, olandesi e tedeschi esortano i governi europei a far sì che le industrie rimangano in Europa
Partnership di HD Hyundai Heavy Industries e Anduril Industries nel campo della difesa marittima
Orange County/Seul
Previsti la progettazione, lo sviluppo e la produzione di nuovi tipi di sistemi navali autonomi
d'Amico International Shipping ordina due nuove navi cisterna LR1
Lussemburgo
Commessa al cantiere navale cinese Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co.
Global Infrastructure Partners rinuncia ad acquisire il 49% della malese MMC Port Holdings
New York
CMA CGM Air Cargo annuncia la sua prima linea transpacifica
Marsiglia
Tra l'estate e l'inizio del prossimo anno verranno presi in consegna tre aeromobili
Nel 2023 nuovo record storico annuale di traffico marittimo negli Stretti di Malacca e di Singapore
Nel 2023 nuovo record storico annuale di traffico marittimo negli Stretti di Malacca e di Singapore
Port Klang
Il precedente picco massimo era stato raggiunto nel 2018
HMM annuncia il quasi raddoppio della capacità della flotta entro il 2030
Seul
Previsti incrementi del +63% dei volumi trasportabili dalle portacontainer e del +95% nel settore delle rinfuse
Nel primo trimestre del 2024 il porto di Singapore ha movimentato dieci milioni di container (+10,7%)
Nel primo trimestre del 2024 il porto di Singapore ha movimentato dieci milioni di container (+10,7%)
Singapore
Il traffico complessivo delle merci è aumentato del +7,6%
L'Iran ha dato il via all'attacco a Israele con il sequestro della portacontainer MSC Aries
Londra/Manila
Le Aziende informano
ABB fornirà la sua soluzione per il Cold - Ironing nel Porto Internazionale di Portsmouth
Al via i lavori per la realizzazione del nuovo container terminal veneziano di Porto Marghera
Al via i lavori per la realizzazione del nuovo container terminal veneziano di Porto Marghera
Venezia
Potrà accogliere navi Panamax e avrà una capacità di traffico annua di un milione di teu
Il Senato francese ha approvato una proposta di legge per limitare il diritto di sciopero nei trasporti
Il Senato francese ha approvato una proposta di legge per limitare il diritto di sciopero nei trasporti
Lo scorso anno il traffico dei container a Malta è diminuito del -11,4%
Lo scorso anno il traffico dei container a Malta è diminuito del -11,4%
La Valletta
Crocieristi in crescita del +59,1%
Approvata dalla Commissione Trasporti del Congresso spagnolo una proposta per migliorare la competitività del Registro navale REC
Madrid
Plauso dell'ANAVE. Il numero di navi mercantili di bandiera nazionale è sceso al minimo storico
In crescita gli attacchi dei pirati contro le navi
In crescita gli attacchi dei pirati contro le navi
Londra
Recrudescenza della pirateria somala
Assarmatori, bene il decreto che delega le verifiche di sicurezza ad organismi riconosciuti
Roma
Messina: un concreto passo avanti nell'ottica di una sempre maggiore competitività della bandiera italiana
Le Aziende informano
Protocollo d'intesa tra l'Autorità di Sistema Portuale del Mare di Sicilia Occidentale e l'Escola Europea di Intermodal Transport
Il traffico marittimo nel canale di Panama dovrebbe gradualmente normalizzarsi da qui al 2025
Balboa
L'inizio della stagione delle piogge, atteso a fine mese, dovrebbe consentire di elevare da 27 a 36 il numero di transiti delle navi
Lo scorso anno sulle navi da crociera mondiali si è imbarcato il numero record di 31,7 milioni di passeggeri (+55,4%)
Lo scorso anno sulle navi da crociera mondiali si è imbarcato il numero record di 31,7 milioni di passeggeri (+55,4%)
Miami
Superato il picco storico dell'anno pre-pandemia del 2019
Aggiornamento delle norme che disciplinano il servizio di ormeggio
Roma
Ok del governo al decreto che istituisce la società pubblica per gestire le autostrade statali a pedaggio
Accordo tra Mercitalia Logistics e Logtainer per lo sviluppo di servizi intermodali che integrano trasporto su ferro, gomma e mare
DFDS compra l'intero network di servizi di autotrasporto tra la Turchia e l'Europa della Ekol Logistics
Copenaghen
Transazione del valore di 260 milioni di euro
Quest'anno nei porti italiani sono attesi 13,8 milioni di crocieristi
Africa Morocco Link ha cambiato proprietà
Casablanca/Atene
Il 51% del capitale è passato da Bank of Africa a CTM e il 49% da Attica a Stena Line
NCL ordina a Fincantieri quattro nuove navi da crociera con lettera di intenti per altre quattro unità
Miami
Quattro unità da 77mila-86mila tsl e quattro da 200mila tsl verranno consegnate tra il 2026 e il 2036
SEA Europe chiede all'UE la definizione urgente di una strategia industriale marittima
Bruxelles
Tytgat: entro il 2035 vogliamo fornire diecimila navi sostenibili e digitalizzate ai settori chiave della blue economy europea
Le navi di MSC rafforzeranno i collegamenti marittimi della Georgia con il Nord Africa e la Spagna
Batumi
Nuova rotazione attraverso gli hub di Gioia Tauro e Marsaxlokk
Nel porto di Napoli è arrivato il nuovo bacino di carenaggio galleggiante
Nel porto di Napoli è arrivato il nuovo bacino di carenaggio galleggiante
Napoli
Prevista la lavorazione di 20-25 navi ogni anno
La Svizzera finanzierà la costruzione di un terminal intermodale a Domodossola
Berna
Sovvenzione di 38,8 milioni di franchi all'investimento di 67,7 milioni previsto dalla tedesca CargoBeamer
Il molo di Levante esterno del porto di Arbatax è tornato pienamente operativo
Cagliari
Nell'agosto 2020 era stato urtato dal traghetto “Bithia”
Il porto di Los Angeles ha chiuso il primo trimestre con una crescita del +29,6% del traffico dei container
Los Angeles
Prevista una prosecuzione del trend positivo
Stabile il valore dei ricavi di ABB nel primo trimestre
Zurigo
I nuovi ordini sono calti del -5,0%. A fine luglio Rosengren lascerà la carica di CEO a Wierod
La crisi della Cooperativa Unica Lavoratori del Porto Flavio Gioia ufficializzata alle istituzioni e ai sindacati
Salerno
USB Mare e Porti, quello che sta succedendo nel porto di Salerno è frutto delle pressioni degli armatori
Euronav vende la propria società di ship management alla Anglo-Eastern
Anversa/Hong Kong
Gestisce la flotta di navi cisterna della compagnia di Anversa
Genova Industrie Navali ha acquisito una chiatta sommergibile della capacità di carico di 14.000 tonnellate
Genova
Può essere impiegata anche come bacino galleggiante per il varo di manufatti fino a 9.800 tonnellate
Venice Cold Stores & Logistics ottiene la qualifica di deposito fiscale per vini e spumanti
Venezia
Ampliamento dei servizi offerti alle imprese del settore vitivinicolo
Gasparato sollecita ad esentare gli immobili degli interporti dal pagamento dell'Imu
Nola
Il presidente dell'Unione Interporti Riuniti ha avvertito che con i cantieri PNRR l'intermodalità ferroviaria è a rischio
PROSSIME PARTENZE
Visual Sailing List
Porto di partenza
Porto di destinazione:
- per ordine alfabetico
- per nazione
- per zona geografica
Hapag-Lloyd programma futuri investimenti per espandere l'attività nei settori dei terminal e dell'intermodalità
Amburgo
Tra i mercati, la compagnia incentra l'attenzione su Africa, India, sud-est asiatico e Pacifico
Istituito un consorzio per decarbonizzare i trasporti sulla rotta del Pacifico settentrionale
Vancouver
È formato da nove imprese ed enti ed è aperto ad altri partner
Nel primo trimestre di quest'anno il traffico dei container nel porto di Long Beach è aumentato del +16,4%
Long Beach
A marzo l'incremento è stato del +8,3%
Consegna dei lavori di consolidamento della diga foranea del porto di Catania
Catania
Appalto del valore di 75 milioni di euro
Piano per migliorare a Genova e Savona i collegamenti delle ferrovie con terminal crociere e aeroporto
Genova
È stato presentato oggi nel capoluogo ligure
Dal 10 al 12 maggio alla Spezia si terrà “DePortibus - Il festival dei porti che collegano il mondo”
La Spezia
Il programma prevede eventi tecnici e proposte culturali
Nel porto keniano di Lamu sono arrivate tre nuove gru STS
Mombasa
Potranno lavorare su portacontainer della capacità di oltre 18mila teu
Cento nuovi camion IVECO alimentati ad HVO nella flotta della Smet
Torino
Verranno presi in consegna nel corso di quest'anno
Nei primi tre mesi di quest'anno le merci trasportate su rotaia tra Cina ed Europa sono aumentate del +10%
Pechino
Operati 4.541 treni (+9%)
Nel primo trimestre del 2024 il traffico dei container nel porto di Hong Kong è calato del -2,3%
Hong Kong
A marzo la flessione è stata del -10,6%
Il terminale di rigassificazione FSRU Toscana ha lasciato Livorno diretto a Genova
Livorno
Nello scalo ligure e poi a Marsiglia verranno effettuati interventi di manutenzione
Confermata a Rimorchiatori Riuniti Porto di Genova la concessione dei servizi di rimorchio nel porto di Genova
Genova
Previsti investimenti per 35 milioni di euro per rinnovare la flotta
Nel primo trimestre del 2024 i ricavi della OOIL sono diminuiti del -9,0%
Hong Kong
I container trasportati dalla flotta della OOCL sono aumentati del +3,4%
Mattioli (Federazione del Mare) rilancia il ruolo propulsivo dei cluster marittimi
Roma
Oggi si celebra la Giornata Nazionale del Mare e della cultura marinara
Nel primo trimestre del 2024 i ricavi di Yang Ming e WHL sono cresciuti del +18,5% e +8,1%
Keelung/Taipei
A marzo gli incrementi sono stati pari rispettivamente a +20,3% e +8,6%
Nel 2023 il traffico merci movimentato dal gruppo Ferrovie dello Stato è calato del -2,0%
Roma
Il Polo Logistica ha registrato una perdita netta di -80 milioni di euro, in miglioramento di 63 milioni
Porto di Genova, inaugurati nuovi locali di Stella Maris presso Stazioni Marittime
Genova
Sono destinati al benessere e alla socializzazione dei marittimi in transito nella Superba
PORTI
Porti italiani:
Ancona Genova Ravenna
Augusta Gioia Tauro Salerno
Bari La Spezia Savona
Brindisi Livorno Taranto
Cagliari Napoli Trapani
Carrara Palermo Trieste
Civitavecchia Piombino Venezia
Interporti italiani: elenco Porti del mondo: mappa
BANCA DATI
ArmatoriRiparatori e costruttori navali
SpedizionieriProvveditori e appaltatori navali
Agenzie marittimeAutotrasportatori
MEETINGS
L'11 aprile partirà la sesta edizione degli “Italian Port Days”
Roma
Anche quest'anno il progetto è stato diviso in due sessioni: la prima in primavera e la seconda dal 20 settembre al 20 ottobre
Il 16 aprile a Nola il convegno nazionale dell'Unione Interporti Riuniti
Nola
Evento “Interporti al centro. Una rete strategica per l'Italia”
››› Archivio
RASSEGNA STAMPA
Iran says MSC Aries vessel seized for 'violating maritime laws'
(Reuters)
Le transport maritime national navigue à vue
(Aujourd'hui Le Maroc)
››› Archivio
FORUM dello Shipping
e della Logistica
Relazione del presidente Mario Mattioli
Roma, 27 ottobre 2023
››› Archivio
La tedesca Dachser ha acquisito la connazionale Brummer Logistik
Kempten
L'azienda è specializzata nella logistica dei prodotti deperibili
Nel primo trimestre del 2024 i ricavi della Evergreen sono aumentati del +32,6%
Taipei
A marzo l'incremento è stato del +36,5%
Patto di cooperazione tra le associazioni dei porti e delle compagnie traghetto della Grecia
Il Pireo
Tra le attività, accertarsi che le banchine portuali siano adeguate alle nuove tecnologie navali
Nel 2023 il traffico delle merci nei porti del Lazio è calato del -5,7%. Record delle crociere
Civitavecchia
Passeggeri dei servizi di linea in crescita del +10,0%
RINA collaborerà allo sviluppo sostenibile dei porti e dello shipping dell'Indonesia
Genova
Contratto con la Banca Mondiale
A Udine l'Officina Manutenzione Rotabili di FVG Rail è stata dotata di un tornio in fossa
Udine
Ok dell'assemblea di Interporto Padova alla fusione per incorporazione del Consorzio Zip
Padova
Aumento di capitale di oltre 7,8 milioni di euro suddiviso tra Comune, Provincia e Camera di Commercio
La turca Arkas ordina quattro portacontainer da 4.300 teu a Guangzhou Wenchong Shipyard
Izmir
Al via un investimento di 240 milioni di dollari
Deutsche Bahn avrebbe sollecitato un gruppo di potenziali offerenti a presentare proposte per acquisire DB Schenker
New York
L'invito rivolto, tra gli altri, a DSV, Maersk e MSC
Interferry chiede ai governi di usare gli introiti della carbon tax per dotare le banchine portuali del cold ironing
Victoria
Corrigan: «imperativo che l'estesa installazione di impianti OPS sia intrapresa con urgenza»
Corsi di formazione per gli equipaggi di GNV per evitare le collisioni con cetacei e tartarughe marine
Genova
Realizzati assieme all'ente di ricerca Fondazione CIMA, promuovono anche la tutela della biodiversità
DP World e Rumo realizzeranno un nuovo terminal per cereali e fertilizzanti nel porto di Santos
Curitiba/Dubai
Previsto un investimento di quasi 500 milioni di dollari
La singaporiana ONE ristrutturerà il servizio feeder tra l'Adriatico e l'Egitto
Singapore
Verranno inclusi scali a Trieste e al Pireo
Oltre 700mila crocieristi approdati nel 2023 alla Spezia hanno speso complessivamente 71,2 milioni di euro
La Spezia
Il 68,3% di questa somma per l'acquisto dei tour organizzati
Nuovi servizi ferroviari di Rail Cargo Group tra l'Austria, la Germania e l'Italia
Vienna
Incremento della frequenza delle partenze sulla linea Duisburg-Villach-Lubiana
Altre cinque gru di banchina ULCV per il porto malese di Tanjung Pelepas
Gelang Patah
Sono state ordinate alla cinese ZPMC
L'11 aprile partirà la sesta edizione degli “Italian Port Days”
Roma
Anche quest'anno il progetto è stato diviso in due sessioni: la prima in primavera e la seconda dal 20 settembre al 20 ottobre
I sistemi di guida autonoma garantiscono benefici alle società di autotrasporto e ai conducenti, assicurano dalla Cina
Shanghai
Deshun Logistics sperimenta le tecnologie di Inceptio Technology in viaggi commerciali
Nel primo bimestre del 2024 il traffico delle merci nel porto di Taranto è diminuito del -7,8%
Taranto
Decisa flessione dl -22,4% a febbraio
Domani al via i tre giorni di sciopero per il contratto dei lavoratori portuali
Roma
Venerdì a Genova si terrà una manifestazione nazionale
Il 16 aprile a Nola il convegno nazionale dell'Unione Interporti Riuniti
Nola
Evento “Interporti al centro. Una rete strategica per l'Italia”
- Via Raffaele Paolucci 17r/19r - 16129 Genova - ITALIA
tel.: 010.2462122, fax: 010.2516768, e-mail
Partita iva: 03532950106
Registrazione Stampa 33/96 Tribunale di Genova
Direttore responsabile Bruno Bellio
Vietata la riproduzione, anche parziale, senza l'esplicito consenso dell'editore
Cerca su inforMARE Presentazione
Feed RSS Spazi pubblicitari

inforMARE in Pdf Archivio storico
Mobile