testata inforMARE
Cerca
03 May 2024 - Year XXVIII
Independent journal on economy and transport policy
01:19 GMT+2
LinnkedInTwitterFacebook


CENTRO ITALIANO STUDI CONTAINERSYEAR XIX - Number 7-8/2001 - JULY/AUGUST 2001

Trasporto marittimo

I sogni dell'India

L'India ha sempre avuto il sogno di costruire un suo proprio porto di transhipment per essere più concorrente nei confronti di Singapore, Colombo e Dubai, ma ritardi burocratici, mancanza di fondi e indecisione sono stati ostacoli non indifferenti all'avanzamento del progetto. Ma non è ancora tutto perduto.

Cochin, sulla costa sudoccidentale, è stato il primo porto indiano a ricevere una nave portacontainers nel 1973. dieci anni dopo, esso è stato identificato quale potenziale terminal containers con funzioni di transhipment, ma poi il progetto è sfumato perché il governo indiano non aveva abbastanza soldi per finanziare l'acquisto delle dovute e necessarie infrastrutture.

Comunque è di nuovo in programma, anche grazie allo sviluppo del Rajiv Gandhi Container Terminal (RGCT) negli anni Novanta. Sebbene sia stato costruito solo per la movimentazione del carico locale, ha, dalla sua costruzione, fatto valere la sua posizione strategica a sole 10 miglia nautiche dalla principale arteria stradale tra l'Europa e l'Asia.

Equipaggiato con gru da banchina e altre attrezzature moderne per la movimentazione dei cargos, il terminal containers pienamente funzionale ha visto crescere i traffici portuali da 52.144 Teus tra il 1991 e il 1992 a 143.115 Teus l'anno scorso. In più, il porto è situato in una posizione sicura sulla costa e protetta dai cicloni che spesso si manifestano in India e comoda dal punto di vista infrastrutturale e dei collegamenti stradali e ferroviari.

Con tutti questi vantaggi in mente, è stato naturale per la Cochin Port Trust elaborare dei piani più ambiziosi per costruire un terminal containers di prima classe a livello mondiale all'Isola di Vallarpadam, un'area disponibile di acque profonde appena a Nord del principale canale di navigazione. Varie ricerche condotte in merito hanno indicato che i costi di deviazione per le navi merci tra Suez e Singapore sarebbero più che superati dai benefici e dai risparmi in costi di transhipment da Colombo. Non si può però affermare lo stesso per gli altri porti dell'India.

Sebbene la fattibilità del progetto Vallarpadam sia stata studiata dallo studio di consulenti di Frederick Harris all'inizio degli anni Novanta, fino ad oggi non si è ancora intrapresa alcuna iniziativa diretta per le scarse risposte date dal Cochin Port Trust. A quel tempo, si è detto che gli investitori stranieri avevano perso fiducia nell'India e nel suo progetto di privatizzazione degli scali portuali.

Da allora, però, Jawaharlal Nehru Port (Nhava Sheva o JNP), vicino a Mumbai, Chennai e Tuticorin hanno iniziato a privatizzare in parte o sono già all'opera per la privatizzazione, con concessioni per operare ai terminals containers assegnate alla P&O Ports (P&OP) e alla PSA Corporation (PSA). Senza stupore, il processo ha suscitato interesse nel progetto Vallarpadam.

Seguendo uno studio aggiornato di fattibilità sottoposta da Harris nell'Ottobre del 1998 alle Autorità Portuali - studio che ha stimato che il costo totale del progetto ammonterebbe a Rs 18.740 (US$339 - in milioni) - è stato deciso che la Cochin Port Trust sarebbe dovuta entrare in un accordo di joint venture con un developper di piani di sviluppo portuali.

Il reportage di Harris ha ancora una volta enfatizzato che se il progetto Vallarpadam sarà implementato, il Subcontinente Indiano testimonierebbe uno scenario logistico assai più vasto e completo dal punto di vista marittimo, con un nuovo hub a vocazione di transhipment in grado di mettere in difficoltà anche il gigante Colombo. È stato infatti sottolineato che il 70% del traffico totale di Colombo - per un totale di 1,7 milioni di Teus - è costituito da business di transhipment, di cui l'85% carico da porti indiani.

Il carico di transhipment dal Subcontinente indiano, compresi Pakistan e Bangladesh, è equamente ripartito tra Singapore, porti del Medio Oriente e Colombo. Ma se si considera il solo carico di transhipment unicamente dall'India, il market leader è senz'alcuna ombra di dubbio Colombo. Perciò si rende necessario il progetto Vallarpadam, che carpirebbe 270.900 Teus dei 413.600 Teus del business di transhipment che attira Colombo. Lo studio mostra, però, che il commercio dalla costa orientale indiana continuerà a passare attraverso la tappa Colombo, più economica.

A parte le entrate extra che otterrebbe la Cochin Port Trust per la maggiore movimentazione di carichi, il progetto renderebbe l'India capace di risparmiare sugli investimenti stranieri nelle spese di transhipment. V. K. Duggal, Presidente della Standing Commitee for Promotion of Exports (SCOPE), ha detto di recente che in assenza di scali frequenti e regolari di navi di grandi compagnie i ritardi nel transhipment dei containers costano all'incirca intorno ai 70 milioni di dollari l'anno. Altri 100 milioni di dollari sono i costi per i tempi di attesa prolungata, e pesano anche sui conti delle Autorità Portuali e dei privati anche le spese di controstallia.

Sebbene addirittura sette compagnie di navigazione abbiano già espresso interesse in un documento di offerta presentato successivamente dall'Autorità Portuale, sorprendentemente solamente un tentativo di appalto è stato sottoposto - quello della P&OP India, sussidiaria della P&O Ports, Australia, operatore della Nhava Sheva International Container Terminal (NSICT), uno dei due terminals al JNP.

Dopo lunghi dibattiti sul fatto che una singola offerta si potesse considerare o meno per la concessione sul progetto in questione, del tipo Build, Operate and Transfer (BOT), la Cochin Port Trust ha finalmente deciso nel Settembre del 2000 di raccomandarsi al Ministero della Navigazione. Si temeva una risposta ancora più fredda, ma non c'era più l'intenzione di perdere ulteriore tempo, dato che il progetto Vallarpadam era già stato ritardato di oltre 10 anni, ritardo considerato dal National Shipping Board quale grave perdita e danno a livello nazionale, dato che la conseguenza era che circa l'80% del carico del Paese era trasportato attraverso porti stranieri come Colombo.

Sono state sollevate forti obiezioni alla cessione del Progetto Vallarpadam International Container Transhipment Terminal alla P&OP da parte della stampa indiana non appena il colosso dello shipping ha presentato la sua offerta. In realtà era solo l'ostruzionismo della burocrazia indiana del Ministero della Navigazione, che voleva così mascherare e giustificare i ritardi nei processi di approvazione del progetto.

La principale obiezione è centrata sul fatto che nella cessione della concessione alla P&OP le Autorità rimpiazzerebbero semplicemente l'attuale monopolio governativo con un monopolio privato, dovuto al fatto che la P&OP ha già ottenuto delle concessioni a JNP e Chennai. Ma la P&OP ritiene che non si verrebbe a creare alcuna situazione di monopolio, dato che il progetto Vallarpadam scaturirebbe da una joint venture in cui la Cochin Port Trust tratterrebbe il 26% del capitale.

Jimmy Sarbh, direttore regionale della P&O Ports per il Sud Asia, ha così commentato: "Siamo un piccolo terminal container operator all'interno di un porto controllato dal governo, dove le operazioni di pilotaggio, rimorchio, manutenzione e tutti gli altri movimenti navali sono controllati dall'Autorità Portuale. Le tariffe sono regolamentate dall'Authority direttamente, in specie la Tariff Authority for Major Ports (TAMP), e allora come potrebbe generarsi una situazione di monopolio in questo contesto?".

Ci sono altre obiezioni, ma la più recente, e anche la più plausibile, è quella che afferma che quando Vallarpadam sarà un diretto concorrente del porto di Colombo, come potrà, la P&OP essere autorizzata a continuare a operare al proprio container terminal a Colombo? Sarbh spiega così l'evolversi dei fatti: "Senza guardare agli interessi che la P&OP ha in tutti i suoi progetti, una volta che noi ci impegniamo in un piano d'azione specifico, la nostra intenzione è quella di svilupparlo nel modo più esteso possibile. In più, si dovrebbe notare che tutto il container terminal di Colombo non è sotto controllo di privati. Una larga parte di esso è ancora sotto il controllo più o meno diretto delle autorità governative".

Mentre la raccomandazione della Cochin Port Trust sulla proposta della P&OP ha sollevato polvere tra gli scaffali del Ministro della Navigazione a Nuova Delhi, il governo ha fatto pressione affinché JNP e Chennai Port si sviluppassero come porti a vocazione di hub. Questo ha inevitabilmente portato a timori nella comunità portuale di Cochin sul fatto che il progetto Vallarpadam potesse essere in qualche modo accantonato. Ma il Primo Ministro Atal Bihari Vajpayee e il Ministro della Navigazione Arun Jaitley, che hanno visitato Kerala lo scorso Dicembre, hanno entrambi assicurato che il progetto in questione sarà presto implementato senza ulteriori ritardi.

Il Segretario del Ministro M. P. Pinto però continua a adottare un atteggiamento un poco più cauto e ambiguo allo stesso tempo. Si dice che abbia detto al Presidente della Cochin Port Trust, Dr. Jacob Thomas, che il governo procederà al lancio di una nuova offerta oppure darà pieno appoggio ai piani della P&OP. dal canto suo Thomas spera ancora che il progetto non sia abbandonato, e la P&OP sembra avere già perso la speranza.

Un portavoce della P&OP ha così commentato: "Siccome abbiamo fatto un'offerta trasparente e abbiamo vinto la gara in modo leale, saremmo molto dispiaciuti se saranno fatte delle nuove gare per delle concessioni. Che segnali darebbe in tal caso il governo indiano agli investitori se decidesse di cancellare i risultati delle gare vinte in modo onesto dai terminal operators? Il governo dovrebbe invece apprezzare il fatto che abbiamo dovuto sostenere costi incredibili nel sottoporre la nostra offerta, pertanto se dovessimo vederla respinta senza una ragione legittima o di natura legale saremmo molto più che seccati".

Il Ministro di stato indiano della Navigazione Hukumdeo ha recentemente detto al Parlamento che i due terzi del numero totale di containers che trasportano carichi di imports ed exports sono movimentati in modalità transhipment presso porti stranieri localizzati molto vicino alle rotte marine internazionali. Egli stima che l'India stia perdendo Rs 5.000 ($106) - in milioni - per operazioni di transhipment presso porti esteri, e afferma inoltre che il governo è determinato a fermare questo trend. Per converso, Cochin potrebbe essere messo presto in agenda, ma non è stata presa ancora alcuna decisione definitiva.

Nel frattempo, un discreto numero di compagnie di navigazione straniere ha cominciato a mostrare interesse nel mandare le loro principali navi a JNP per i miglioramenti nel porto relativi ai pescaggi e alle banchine. Ulteriori piani sono stati fatti per rendere il canale ancora più profondo in modo tale da ospitare imbarcazioni della quarta e quinta generazione, dato che ora possono entrare nel porto solamente quelli di seconda e terza generazione. E ci sono stime che negli anni a venire il carico da porti come Kandla, Pipavav, Cochin e Tuticorin sarà consolidato a JNP mediante connessioni di feederaggio lungocosta, nella speranza che maggiori volumi di merci attraggano più compagnie di navigazione e le inducano a far partire i propri servizi direttamente dall'India.

Un ulteriore competitor per la posizione concorrenziale del porto quale hub, ovvero Chennai, ha già intrapreso progetti ed azioni per attrarre più navi. Questo sarà il compito assegnato alla P&OP, che è stata selezionata per sviluppare il container terminal del porto. Sfortunatamente, il progetto è in fase, attualmente, di stallo, ma questa volta a causa di tattiche ostruzioniste attuate dagli operatori portuali. Altri problemi e questioni spinose sorgono dalle unioni dei lavoratori, e l'Autorità Portuale non è in grado di dire se il terminal sarà gestito dalla P&OP nell'implementazione del programma di sviluppo.

Tuticorin ha anche aspirazioni di hub da quando è sotto il controllo della PSA, ma il Presidente dell'Autorità Portuale, S. Machindranathan, non è molto ottimista. Commenta infatti così: "Non abbiamo molto traffico di contenitori, come Chennai o Mumbai. Siamo più simili a Cochin sotto questo aspetto".

Qualunque cosa il governo indiano decida di fare poi, deve in ogni caso essere preoccupato del fatto che ulteriori ritardi nell'avanzamento del progetto saranno tutti a favore dei nuovi aspiranti hubs quali Salalah e Aden, dove non esistono ancora inibizioni di questo tipo. Il governo deve essere anche preoccupato che, qualunque sia alla fine l'opzione scelta, i porti a vocazione di transhipment devono offrire banchine con pescaggi di almeno 12 metri per essere competitivi, e questo elimina già in partenza la maggior parte degli scali indiani.

Per quanto concerne Cochin, se il progetto Vallarpadam sarà implementato senza ulteriori ritardi potrebbe presto divenire la "Regina del Mar Arabo". Ma se il progetto fosse archiviato, il porto senza dubbio continuerebbe a fare la figura di Cenerentola tra tutti gli altri porti indiani.
(da: Containerisation International, Luglio 2001)


FROM THE HOME PAGE
In the first three months of 2024, cruise traffic in Global Ports Holding's terminals increased by 30% percent.
London
The consortium led by GPH has been selected as a preferential bidder for the Casablanca cruise terminal
In the first quarter of 2024, Maersk Group revenues fell by -13.0% percent.
In the first quarter of 2024, Maersk Group revenues fell by -13.0% percent.
Copenhagen
7.0% increase in the operating costs of containerized shipping
Norwegian Cruise Line Holdings scores record results for first quarter
Norwegian Cruise Line Holdings scores record results for first quarter
Miami
Also recorded is the highest level of bookings ever
In the first three months of this year, Chinese ports have handled 76.7 million containers (+ 10.0%)
Beijing
The overall traffic of goods with foreign has grown by 9.5%
Le Aziende informano
Protocollo d'intesa tra l'Autorità di Sistema Portuale del Mare di Sicilia Occidentale e l'Escola Europea di Intermodal Transport
Of the 80 billion needed investment in EU ports in the next decade, a relevant quota is for the energy transition
Brussels
Indispensable public funding in order to be able to implement planned projects
In the first three months of 2024, China's COSCO Shipowners Group Revenues rose again.
In the first three months of 2024, China's COSCO Shipowners Group Revenues rose again.
Shanghai
In sensitive growth (+ 10.5%) containerized cargoes carried by the fleet with the exception of those on the Asia-Europe route (-9.2%)
In resumption of container traffic in the terminals of Eurogate-Contship Italia in the last quarter of 2023
In resumption of container traffic in the terminals of Eurogate-Contship Italia in the last quarter of 2023
Hamburg
Decline in eventful volumes in Germany. Growth in Italy and activity records in Tanger terminals Med and Limassol
In the first three months of 2024, container traffic handled by COSCO Shipping Ports increased by 9.2%
Hong Kong
Revenue up 1.4%
ECSA, well the EU production target of 40% relatively to clean fuel for shipping
Brussels
Raptis : We will work to ensure that this benchmark translates into immediate actions
Port Marghera, okay to renewal of concession at Terminal Intermodal Venice
Venice
It will expire in 2050. Approved the 2023 budget of the AdSP of the Northern Adriatic
In the first quarter of 2024 container traffic in the port terminals of China's CMPort grew by 9.0%
Hong Kong
Exceptional first quarter of year for Royal Caribbean Cruises
Exceptional first quarter of year for Royal Caribbean Cruises
Miami
Historic record of passengers embarked. Spike in economic performance for the period. Liberty : The one in progress is the best wave season in history
In the third quarter of 2023 the traffic in goods in EU ports decreased by -6.5%
Luxembourg
The loads at landing and boarding dropped by -7.2% and -5.4%, respectively.
The performance of Bureau Veritas in the shipping and offshore sector is growing.
Paris
Record of order book and fleet value in class
Approved the 2023 consuntive budget of the AdSP of the Northern Tirreno Sea
Livorno
Last year the number of port workers in Livorno and Piombino decreased by 46 units by falling to 1,767, of which 1,499 were operating (1,632 in 2022) and 268 administrative (181)
The MSC Group presents an offer to buy the Gram Car Carriers, the world's third largest carrier in the PCTC segment
The MSC Group presents an offer to buy the Gram Car Carriers, the world's third largest carrier in the PCTC segment
Oslo
The proposal, worth about 653 million euros, was accepted by the Board of the Norwegian company and its main shareholders.
At the construction site Fincantieri in Marghera the varo of the Norwegian cruise ship Norwegian Aqua
At the construction site Fincantieri in Marghera the launch of the cruise ship Norwegian Aqua
Trieste / Miami
It is 322 meters long and has a gross tonnage of 156,300 tons
Paolo Guidi has been named general manager of CMA CGM Italy
Marseille
HHLA will acquire 51% of the capital of Austrian intermodal transport company Roland Spedition
HHLA will acquire 51% of the capital of Austrian intermodal transport company Roland Spedition
Hamburg
Its network connects ports in Hamburg, Antwerp, Bremerhaven, Koper, Rotterdam and Trieste.
Kuehne + Nagel's downward trend in economic performance continues.
Kuehne + Nagel's downward trend in economic performance continues.
Schindellegi
In growth the handling of volumes of sea and air shipments
ESPO points out issues to be addressed in order to enable European ports to face the next challenges
Brussels
Memorandum in view of the European elections in June
The Port of Barcelona has established new historical records of monthly and quarterly container traffic
The Port of Barcelona has established new historical records of monthly and quarterly container traffic
Barcelona
As of March 2024, 348mila teu (+ 34.3%) were handled, of which 154mila in transshipment (+ 63.9%) and 194mila in import-export (+ 17.4%)
Fincantieri has delivered the new cruise ship Queen Anne to Cunard
Monfalcone
Concordate with Princess Cruises the postponement of the delivery of the Star Princess
International shipping associations call for help at U.N. to protect shipping
London
Solicited a greater military presence, missions and patrols. The world-they write in a letter to Guterres-would be outraged if four airliners were seized.
In February, shipping traffic in the Suez Canal declined by -42.8% percent.
In February, shipping traffic in the Suez Canal declined by -42.8% percent.
The Cairo
Net tonnage of the naviglio down -59.8% percent. Drastic reduction of -53% of the value of transit fees
The World Shipping Council points to the EU the way to support the economy and trade
Brussels
Butler : We urge the Union to work together with us to safeguard a sustainable, competitive and safe maritime sector
In Norway, the construction of the world's two largest hydrogen-powered ferries
In Norway, the construction of the world's two largest hydrogen-powered ferries
Brønnøysund / Gursken
Order of Torghatten company at the shipyard Myklebust
The freight traffic in the port of Rotterdam in the first quarter was down by -1.4% percent.  Increase of containers
The freight traffic in the port of Rotterdam in the first quarter was down by -1.4% percent. Increase of containers
Rotterdam
Strong increase (+ 29.0%) of feeder ships departing from the Dutch stopover to the Mediterranean ports
In the first three months of 2024, freight traffic in Russian ports fell by -3.3% percent.
St. Petersburg
Drastic reduction of passenger traffic in the Crimean port scans
In the first three months of 2024, freight traffic in Russian ports fell by -3.3% percent.
Tytgat (SEA Europe) : A European maritime industrial strategy is urgently needed
Brussels
Round table with representatives of the institutions of the European Union
Joe Kramek will be the next president and CEO of the World Shipping Council
Joe Kramek will be the next president and CEO of the World Shipping Council
Washington / Brussels/London / Singapore
He will retire at the end of July in Butler when the latter is retiring.
In the first quarter of this year the traffic of goods in the port of Antwerp-Zeebrugge grew by 2.4%
In the first quarter of this year the traffic of goods in the port of Antwerp-Zeebrugge grew by 2.4%
Anverse
On the increase the containers. Decrease in other loads. Belgian, Dutch and German ports urge European governments to ensure that industries remain in Europe
Decision to drop -15.1% percent of goods in the port of Taranto in the first quarter
Taranto
The loads at the landing decreased by -21.0% and those at the embarkation of -8.7%
This year the national forum for rail freight transport Mercintrain will be held in Padua
Padova
It will take place within the scope of Green Logistics Expo
Inaugurated in Safaga, Egypt, a factory for the construction of tugboats
Safaga
Ten naval units will be carried out for Suez Canal Authority
New Italy-Libya-Egypt service of Tarros and Messina
The Spezia / Genoa
It will be inaugurated in mid-June and made with two ships
Tomorrow PSA Venice will open the Venetian terminal to the port community and the city
Venice
Hannibal plans to activate a rail link between Italy, Hungary and Romania
Melzo
Two weekly rotations will be inaugurated by the end of 2024.
Approved the 2023 consuntive budget of the Central Tirreno's AdSP
Naples
Annunziata : the coming years, fundamentals to finalise the European investment of the PNRR
Sensitive increase in the production and sale of CIMC dry boxes
Hong Kong
Chinese firm responds to growth in demand
Approved the consuntive budget 2023 of the AdSP of the South Tyrrhenic and Ionian
Joy Tauro
May 6 meeting at MIT on the future of the Gioia Tauro Port Agency
The 2023 budget of the East Ligure Sea AdSP shows a primary surplus of six million
The Spezia
In the year new investments of around 17 million euros
Cargotec's quarterly net profit to 81.2 million (+ 11.8%)
Helsinki
In the first three months of 2024, revenues fell by -1.7% percent.
The negative trend of the economic performance of the ONE continues, less marked.
The negative trend of the economic performance of the ONE continues, less marked.
Singapore
In the first three months of 2024 the goods in containers carried by the fleet increased by 15.6%
The Genovese Messina has taken delivery of the largest ship in its fleet
Genoa
The "Jolly Verde" is a 6,300-teu container ship
The inclusion of the Civitavecchia port in the Core network of the TEN-T network is final.
Cyvitavecchia
On Wednesday the OK of the European Parliament
In 2023 the goods transported by Rail Cargo Group decreased by -11%
Vienna
Revenue in decline of -1.8%
Sustained quarterly growth of new orders acquired by Wärtsilä
Helsinki
In the first three months of this year, the group's revenues fell by -9.8% percent.
DIS orders two more new tankers LR1
Luxamburgo
New commits at the Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co.
An MSC container ship targeted with missiles and drones in the Gulf of Aden
San'a ' /Portsmouth
No damage to the ship and crew
Approved the consuntive budget 2023 of the Central Adriatic AdSP
Ancona
In the first quarter of 2024 the orders of port means produced by Konecranes fell by -51.6%
Hyvinkää
Grimaldi has taken delivery of the multipurpose ro-ro Great Abidjan
Naples
It is the fourth of six class ships "G5"
SAILING LIST
Visual Sailing List
Departure ports
Arrival ports by:
- alphabetical order
- country
- geographical areas
Baltimore attributes to owner and operator of the ship Dali the blame for the collapse of the Key Bridge
Baltimore
They would have been established dysfunction to the power supply on board that would cause a blackout
Grimaldi and IMAT have renewed the five-year agreement for the training of crews
Castel Volturno
Focus on new technologies installed on board ships
The quarterly economic performance of DSV is still declining
Hedehusene
In the first quarter of this year, the value of net profit decreased by -27.2%
Approved the consuntive budget 2023 of the AdSP of the Sardinia Sea
Cagliari
An administration surplus of 530 million euros, of which more than 475 tied for works in progress
US imports of dangerous goods have been penalized during the pandemic.
Washington
Survey by the Government Accountability Office
In 2023 CEPIM-Parma's Interport recorded a growth of 6.8% of the value of production
Bianconese of Fontevivo
Net profit di788mila euro (+ 223.2%)
In the first quarter of 2024, UPS Group revenues fell by -5.3%
Atlanta
Net profit down -41.3%
Grendi has perfected the purchase of the ship Wedellsborg
Milan
It will be renamed with the name of "Grenching Futura"
Grimaldi consolidates its presence in China with new headquarters in Shanghai
Naples / Shanghai
Inaugurates the offices of the Grimaldi Shipping Agency Shanghai
Approved the 2023 consuntive budget of the Western Ligure Sea AdSP
Genoa
The new endowment of the institution's organic plant provides for 50 hires, including three managerial positions
First plant for the distribution of LNG and GNC to vehicles in the port of La Spezia
The Spezia
It has been installed in Stagnoni locations
Agreement between MSC, MSC Foundation and Mercy Ships for the construction of a new hospital ship
Geneva / Lindale
Tomorrow in Livorno a conference on the history of the city port
Livorno
It will be talked about architecture, trade and politics between the XVI and the twentieth century
Agreement Assshipowners-ITS Academy G. Caboto for training in the maritime, port and logistics sectors
Rome
In the first quarter of 2024, the port of Algeciras handled 1.2 million containers (+ 8.1%)
Algeciras
The traffic in overall goods increased by 3.3%
In the first three months of this year in Valencia, container port traffic grew by 12.1% percent.
Valencia
In March, the increase was 15.7% percent.
The Spezia and Carrara try to break down the bell towers and solicit cooperation at the ports of Genoa and Savona
The Spezia
Switzerland and Switzerland cut trade between Italy and Switzerland.
Bern
In the first three months of the 2024 decline in Swiss exports. Stable imports
Port of Naples, striking of the fast ferry Island of Procida against a quay
Naples
About thirty minor injuries among passengers
Summoned for April 23 a meeting at MIT on former TCT port workers
Taranto
The unions had requested clarification on the future of the 330 members of the Taranto Port Workers Agency.
The outer Levant dock of the Arbatax port has returned fully operational
Cagliari
In August 2020 he had been shouted by the ferry "Bithia"
The Port of Los Angeles closed the first quarter with a 29.6% percent growth in container traffic
Los Angeles
Expected a continuation of the positive trend
Stable the value of ABB's revenues in the first quarter
Zurich
The new orders are down -5.0% percent. At the end of July Rosengren will leave the CEO position in Wierod
PORTS
Italian Ports:
Ancona Genoa Ravenna
Augusta Gioia Tauro Salerno
Bari La Spezia Savona
Brindisi Leghorn Taranto
Cagliari Naples Trapani
Carrara Palermo Trieste
Civitavecchia Piombino Venice
Italian Interports: list World Ports: map
DATABASE
ShipownersShipbuilding and Shiprepairing Yards
ForwardersShip Suppliers
Shipping AgentsTruckers
MEETINGS
Tomorrow in Livorno a conference on the history of the city port
Livorno
It will be talked about architecture, trade and politics between the XVI and the twentieth century
On April 11, the sixth edition of the "Italian Port Days" will begin.
Rome
Also this year the project has been divided into two sessions : the first in the spring and the second from September 20 to October 20
››› Meetings File
PRESS REVIEW
Iran says MSC Aries vessel seized for 'violating maritime laws'
(Reuters)
Le transport maritime national navigue à vue
(Aujourd'hui Le Maroc)
››› Press Review File
FORUM of Shipping
and Logistics
Relazione del presidente Mario Mattioli
Roma, 27 ottobre 2023
››› File
The crisis of the Cooperative Sole Workers of Porto Flavio Gioia officialized at institutions and trade unions
Salerno
USB Mare and Porti, what's going on in the port of Salerno is the result of pressure from shipowners
Euronav sells its own ship management company to Anglo-Eastern
Antwerp / Hong Kong
Manages the fleet of tanker ships of the Antwerp company
Genoa Shipbuilding Industries has acquired a submersible barge of the cargo capacity of 14,000 tonnes
Genoa
It can also be employed as a floating basin for the varo of artifacts up to 9,800 tons
Venice Cold Stores & Logistics obtains the qualification of tax warehouse for wines and sparkling
Venice
Extension of the services offered to companies in the wine sector
Gasparate urges to exempt property of interports from payment of the Imu
Nola
President of the Union Interports Reunited warned that with the PNRR construction sites the railway intermodality is at risk
Hapag-Lloyd plans future investments to expand business in the terminal and intermode sectors
Hamburg
Among the markets, the company focuses attention on Africa, India, Southeast Asia and the Pacific
Set up a consortium to decarbonize transport on the northern Pacific route
Vancouver
It is formed by nine companies and entities and is open to other partners
In the first quarter of this year, container traffic in the port of Long Beach increased by 16.4%
Long Beach
In March, the increase was 8.3% percent.
Delivery of the work of consolidation of the foranea dam of the port of Catania
Catania
Procurement of the value of 75 million euros
- Via Raffaele Paolucci 17r/19r - 16129 Genoa - ITALY
phone: +39.010.2462122, fax: +39.010.2516768, e-mail
VAT number: 03532950106
Press Reg.: nr 33/96 Genoa Court
Editor in chief: Bruno Bellio
No part may be reproduced without the express permission of the publisher
Search on inforMARE Presentation
Feed RSS Advertising spaces

inforMARE in Pdf
Mobile